Algemene voorwaarden

Naam ondernemer:
Sfeer en more
Handelend onder de naam/namen:
Sfeer en more
Vestigingsadres:
Wolga 173, 2911RE
Nieuwerkerk aan den IJssel
KVK: 98147307
BTW: NL005311030B75
IBAN: -NL15INGB0113211457
BIC: -INGBNL2A
Contactgegevens
Telefoonnummer: +31 6 57914912
Contactmogelijkheden website: https://sfeerenmore.nl/contact
Email algemeen: info@sfeerenmore.nl
 

 
Inhoudsopgave:
 
Algemene bedrijfsinformatie
Artikel 1- Definities
Artikel 2- Identiteit van Sfeer en more
Artikel 3- Toepasselijkheid
Artikel 4- Het aanbod
Artikel 5- De overeenkomst
Artikel 6- Herroepingsrecht
Artikel 7- Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8- Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9- Verplichtingen van Sfeer en more bij herroepingen
Artikel 10- Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11- De prijs
Artikel 12- Nakoming overeenkomst en garantie
Artikel 13- Levering en uitvoering en eigendomsvoorbehoud
Artikel 14- Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15- Betaling
Artikel 16- Klachtenregeling
Artikel 17- Geschillen
Artikel 18- Beperking aansprakelijkheid
Artikel 19- Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud

en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale

inhoud en/of diensten door Sfeer en more worden geleverd of door een derde partij op basis

van een afspraak tussen die derde en Sfeer en more;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn

handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten

en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument

of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een

manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het

doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen

informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de

overeenkomst op afstand;

9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of

diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Opdrachtgever: degene die een overeenkomst aangaat met Sfeer en more, niet zijnde een

consument.

11. Overeenkomst: een overeenkomst die tussen Sfeer en more en de opdrachtgever en/of

consument tot stand komt voor het leveren van producten, digitale inhoud en/of diensten.

 

12. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Sfeer en more en de consument

wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van

producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst

uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op

afstand;

13. Schriftelijk: per post, e-mail of Whatsapp.

14. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van

een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te

zijn samengekomen.

 


 

Artikel 2 - Identiteit van Sfeer en more

 

Naam ondernemer:

Sfeer en more

Handelend onder de naam/namen:

Sfeer en more

Vestigingsadres:

Wolga 173, 2911RE

Nieuwerkerk aan den IJssel

KVK: 98147307

BTW: -NL005311030B75

IBAN: -NL15INGB0113211457

BIC: -INGBNL2A

Contactgegevens

Telefoonnummer: +31 6 57914912

Contactmogelijkheden website: https://sfeerenmore.nl/contact

Email algemeen: info@sfeerenmore.nl

 

 


 

Artikel 3 – toepasselijkheid

 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Sfeer en more en op

elke tot stand gekomen overeenkomst en vervolgovereenkomsten tussen Sfeer en more en de

opdrachtgever en/of consument.

2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan

de opdrachtgever en/of de consument ter hand gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal

Sfeer en more voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze

de algemene voorwaarden bij Sfeer en more zijn in te zien en dat zij op verzoek van de

consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige

lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene

voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op

zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op

een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de

overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene

voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de

consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of

dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige

toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op

de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. Opdrachtgever aanvaardt de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden onder meer door

het aangaan van een overeenkomst met Sfeer en more.

6. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden kunnen uitsluitend schriftelijk worden

overeengekomen.

7. Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de

overige bepalingen van kracht blijven.

 

 


 

Artikel 4 – Het aanbod

 

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt

dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten,

digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede

beoordeling van het aanbod door de opdrachtgever en/of consument mogelijk te maken. Als Sfeer en more gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten

in het aanbod binden Sfeer en more niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en

verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

4. Prijzen zoals vermeld zijn inclusief btw


 

Artikel 5 – De overeenkomst

 

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment

van schriftelijke aanvaarding door de opdrachtgever / de consument van het aanbod en het

voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de opdrachtgever / de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,

bevestigt Sfeer en more onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding

van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Sfeer en more is

bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Sfeer en more passende

technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van

data en zorgt zij voor een veilige web omgeving. Indien de opdrachtgever / de consument

elektronisch kan betalen, zal Sfeer en more daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht

nemen.

4. Sfeer en more kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de opdrachtgever

/ de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren

die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Sfeer en more op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te

gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering

bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. Sfeer en more zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de

consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument

op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,

meesturen:

a. het contactadres van Sfeer en more waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik

kan maken, danwel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover

van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de

overeenkomst op afstand;

e. indien de consument een herroepingsrecht heeft, een instructie voor herroeping.

 


 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

 

Bij producten

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product

gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Sfeer en more mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van

zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de

consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de

consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Sfeer en more mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze

over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd

weigeren.

b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag

waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste

onderdeel heeft ontvangen;

c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode:

de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft

ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd

3. De consument kan een dienstenovereenkomst gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen

ontbinden. Sfeer en more mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar

deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

4. De consument kan een overeenkomst voor levering van digitale inhoud niet ontbinden als het

gaat om:

- de leveringen van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de

verzegeling na levering is verbroken. Indien de digitale inhoud niet is verzegeld dan kan de

consument het geleverde gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

Indien de digitale inhoud via een verzegelde gegevensdrager wordt geleverd dan kan de

consument het geleverde gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden als

de verzegeling niet wordt verbroken. Indien de verzegeling wordt verbroken vervalt het

herroepingsrecht;

- De levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de

nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en

de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.

5. De in lid 3 en 4 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de

overeenkomst.

 


 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

 

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.

Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de

kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de

consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen

doen. Dat betekent voor verbruiksproducten, zoals voedingsmiddelen, kruiden of mineralen, dat

opening en/of gebruik van de verpakking direct het herroepingsrecht doet laten vervallen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is

van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Sfeer en more hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over

het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 


 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

 

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn

door middel van een e-mail voor herroeping aan Sfeer en more op het daarvoor aangewezen

e-mailadres (tevens te vinden op de factuur en contactpagina op de website van Sfeer en more).

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding,

zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Sfeer en more. Dit hoeft niet als Sfeer en more heeft aangeboden het product zelf af te halen.

De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product

terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs

mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Sfeer en more verstrekte

redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij

de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Sfeer en more duidelijk aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor

terugzending niet te dragen. Hierover wordt duidelijk gecommuniceerd per geval.

6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de

dienst of de levering van producten die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt

volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument Sfeer en more een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door

Sfeer en more is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige

nakoming van de verbintenis.

 

7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van producten,

die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, indien:

a. Sfeer en more de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht,

de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van

producten tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een

materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van

de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

c. Sfeer en more heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende

overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 


 

Artikel 9 - Verplichtingen van Sfeer en more bij herroeping

 

1. Als Sfeer en more de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze

mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. Sfeer en more vergoedt de betaling van de consument voor het geretourneerde product en

de bezorgkosten, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument haar

de herroeping meldt. Tenzij Sfeer en more aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij

wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij

het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. Sfeer en more gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft

gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor

de consument.

 


 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

 

Sfeer en more kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht,

maar alleen als Sfeer en more dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van

de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt

waarop Sfeer en more geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen

voordoen;

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt

verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door Sfeer en more worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid

krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de

succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra Sfeer en more de

overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn of

die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze, maatwerk bestelling of beslissing van

de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

5. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

6. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn

om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

7. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

8. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 


 

Artikel 11 - De prijs

1. Het staat Sfeer en more vrij om de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten te

wijzigen als er nog geen sprake is van een aanvaarding door de opdrachtgever en/of consument.

2. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen

toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen, de consument is

alsdan gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.

3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 


 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en garantie

 

1. Sfeer en more staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de

overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid

en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande

wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2. Een door Sfeer en more, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra

garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de

overeenkomst tegenover Sfeer en more kan doen gelden indien Sfeer en more is

tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Sfeer en more, diens

toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of

vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is

tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

4. Opdrachtgever en/of de consument heeft recht op garantie indien dit is aangegeven bij het

aanbod voor de duur zoals aangegeven en indien geen sprake is van onzorgvuldig gebruik.

5. De garantieperiode gaat in op de dag van levering van de producten en materialen.

 

 


 

Artikel 13 - Levering en uitvoering en eigendomsvoorbehoud

 

1. Sfeer en more zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst

nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot

verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het verzendadres dat de opdracht en/of de consument aan Sfeer en more kenbaar heeft gemaakt ten tijde van zijn bestelling.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,

zal Sfeer en more geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30

dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging

vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden

uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst

heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te

ontbinden.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Sfeer en more het bedrag dat de consument

betaald heeft, onverwijld terugbetalen via dezelfde betalingswijze.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Sfeer en more tot

het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Sfeer en more bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

6. Sfeer en more is gerechtigd de producten en/of diensten in delen te leveren.

7. De door Sfeer en more opgegeven leveringstijden zijn indicatief en zijn niet te beschouwen

als fatale termijnen. De opdrachtgever en/of de consument kan geen rechten ontlenen aan

overschrijding van de overeengekomen of door opdrachtnemer vermelde levertijd.

8. De verzendkosten zijn voor rekening van de opdrachtgever / de consument.

9. De aansprakelijkheid en het risico over de door Sfeer en more te leveren producten gaat

over op de opdrachtgever / de consument op het moment van levering van die producten aan de

opdrachtgever / de consument.

 

10. De producten zijn geleverd, op het moment dat deze door Sfeer en more ter beschikking

zijn gesteld op het door de opdrachtgever / de consument opgegeven adres of wanneer deze zijn

opgehaald door de opdrachtgever / de consument, ongeacht of de producten door de

opdrachtgever / de consument worden geaccepteerd.

11. Alle geleverde en nog te leveren producten blijven eigendom van Sfeer en more totdat de

opdrachtgever / de consument alle vorderingen die Sfeer en more op de opdrachtgever de

consument heeft of zal verkrijgen, uit welke hoofde dan ook, volledig heeft voldaan.

12. Zolang op producten een eigendomsvoorbehoud rust, is opdrachtgever / consument niet

gerechtigd de geleverde producten te verwerken, te vervreemden, te verpanden of anderszins te

bezwaren. Indien opdrachtgever / consument de geleverde producten verwerkt waardoor het

eigendomsvoorbehoud teniet gaat, wordt de nieuw ontstane zaak in opdracht van Sfeer en more geacht te zijn vervaardigd.

 


 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

 

Opzegging

1. De opdrachtgever en/of de consument kan een duurovereenkomst die voor onbepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde

opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn

van ten hoogste één maand.

2. De opdrachtgever en/of de consument kan een duurovereenkomst die voor de bepaalde tijd van

één jaar is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, tegen het

einde van de looptijd opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn van ten hoogste één

maand.

Verlenging

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren

van producten of diensten en waarvoor geen opzegging als bedoeld in lid 2 heeft plaatsgevonden,

wordt stilzwijgend verlengd en is daarna maandelijks opzegbaar.


 

Artikel 15 – Betaling

 

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de

door de opdrachtgever / de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14

dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14

dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een

dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de

overeenkomst heeft ontvangen.

2. Sfeer en more is gerechtigd volledige vooruitbetaling te vragen aan de opdrachtgever / de

consument. De consument is niet verplicht meer dan 50% vooruit te betalen. Sfeer en more

biedt in het kader daarvan de mogelijkheid tot gespreide betaling danwel achteraf betalen aan.

3. De opdrachtgever / de consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde

betaalgegevens onverwijld aan Sfeer en more te melden op het daarvoor op de factuur

vermelde e-mailadres.

4. Indien een consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is deze zonder in

verzuim nadat Sfeer en more hem heeft gewezen op te late betaling en hem een termijn van

14 dagen heeft gegund om over te gaan tot betaling. Na het uitblijven van betaling is de

consument de wettelijke rente verschuldigd waarbij een gedeelte van een maand voor één hele

maand gerekend wordt. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband houden met de invordering

van de factuur komen voor rekening van de opdrachtgever. Buitengerechtelijke kosten worden aan

de opdrachtgever in rekening gebracht met een minimum tarief van 15% van het te incasseren

bedrag met een minimum van € 250,-.

5. Indien een opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is deze zonder

ingebrekestelling in verzuim en de wettelijke rente verschuldigd waarbij een gedeelte van een

maand voor één hele maand gerekend wordt. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband houden

met de invordering van de factuur komen voor rekening van de opdrachtgever. Buitengerechtelijke

kosten worden aan de opdrachtgever in rekening gebracht met een minimum tarief van 15% van

het te incasseren bedrag met een minimum van € 250,-.

 


 

Artikel 16 – Klachtenregeling

 

1. Sfeer en more beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en

behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de

consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend

bij Sfeer en more.

3. Bij Sfeer en more ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend

vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere

verwerkingstijd vraagt, wordt door Sfeer en more binnen de termijn van 14 dagen

geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer

uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Sfeer en more zal tijdig ingediende klachten in behandeling nemen en met opdrachtgever /

consument in overleg treden om tot een minnelijke oplossing te komen. Opdrachtgever /

consument is gehouden Sfeer en more in de gelegenheid te stellen de klacht te onderzoeken

en herstelmaatregelen te treffen.

5. Klachten als bedoeld in dit artikel schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever /

consument niet op.

 


 

Artikel 17 – Geschillen

 

1. Op overeenkomsten tussen Sfeer en more en de consument waarop deze algemene

voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen kunnen zowel door de opdrachtgever / de consument als Sfeer en more worden

voorgelegd aan de consumentenbond of een geschillencommissie. Partijen hebben tevens het recht

een geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.


 

Artikel 18 - Beperking aansprakelijkheid

 

1. Sfeer en more is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door of als gevolg van de

uitvoeren overeenkomst, behoudens en voor zover de opdrachtgever / de consument kan aantonen

dat er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Sfeer en more.

2. Sfeer en more is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving

en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde

producten. Voor consumenten geldt een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van

artikel 7:24 lid 2 BW.

of van gelinkte websites.

7. Sfeer en more is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de

functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook

niet beschikbaar zijn van de website.

8. Sfeer en more staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en

door/namens Sfeer en more verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

 

 


 

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen dienen schriftelijk te worden vastgelegd.